Sumarroca uneix vi, art i solidaritat amb “Entre pètals i raïms” per combatre la soledat no desitjada dins el marc de la Festa de la Verema 2025.
Subirats, 20 de setembre de 2025 – Bodegues Sumarroca va acollir la quarta edició de la seva desfilada de joies, que en aquesta ocasió va tenir lloc el 20 de setembre en el marc de la Festa de la Verema del Cava, organitzada per l’Associació d’Elaboradors de Cava (AECAVA). L’esdeveniment, titulat “Entre pètals i raïms“, va ser una experiència que va combinar el tast de vins, la desfilada de joies creatives i música en viu.
En aquesta quarta edició, l’esdeveniment va col·laborar amb la campanya SJD per combatre la soledat no desitjada. Un total de 209 persones van assistir a la desfilada.
Una experiència de tast i disseny
L’esdeveniment va tenir lloc a la vinya de la Finca Molí Coloma de Bodegues Sumarroca. La desfilada es va inspirar en la importància de les flors a la vinya, on la dissenyadora de joies de la marca 108 Joies, Xesca, va crear una col·lecció especialment inspirada en aquest concepte.
Els assistents van gaudir d’un tast de dos vins i un cava de Sumarroca, on Mercè Sumarroca va ser l’encarregada d’explicar-los un a un. Aquest tast es va fer a la mateixa passarel·la de la desfilada, just abans de cada disseny. Els vins seleccionats per a l’ocasió van ser el Martina, el Temps de Flors i el Brut Reserva. La vetllada va culminar amb música en viu, oferint una experiència completa per als amants del vi i l’art.
Una desfilada per una bona causa
La desfilada va destacar pel seu vessant solidari, col·laborant amb la Campanya SJD per combatre la soledat no desitjada. La soledat no desitjada és una xacra social que afecta persones de totes les edats i en totes les etapes de la vida, i en algun moment, tots la patirem. Per aquest motiu, l’Obra Social Sant Joan de Déu durà a terme una campanya a l’octubre per donar visibilitat a aquesta pandèmia silenciosa.
Des de Sumarroca, es van voler sumar a la causa amb un sorteig solidari. Els diners recaptats amb la compra de números, un total de 310 euros, es destinaran a la campanya de Solidaritat Sant Joan de Déu. Aquests fons ajudaran a trencar la soledat de les persones més vulnerables ateses als centres sanitaris, sociosanitaris i socials que Sant Joan de Déu té repartits pel territori.
Tradició i innovació
Com en edicions anteriors, la desfilada va posar en valor la connexió profunda entre la viticultura i l’art de la joieria. L’esdeveniment va ser una mostra més del compromís de Sumarroca amb la sostenibilitat, la natura i l’excel·lència en l’elaboració dels seus vins. Els assistents van lloar la perfecta harmonia entre els vins, l’entorn i la creativitat de les joies, una combinació que reafirma el compromís de Sumarroca amb la tradició i la innovació.
El Grup Sumarroca
El Grup Sumarroca engloba la passió per la terra i la tradició propis de l’ herència agrícola amb un esperit inquiet. Compta amb finques multicultiu que estan cultivades seguint la consciència ecològica i sostenible respectuosa amb l’entorn i el territori, valors que també comparteixen els altres dos projectes del grup: Aranca (conserves vegetals amb valor afegit) i Molí Coloma (Oli d’oliva verge extra del Penedès i el Priorat). La Finca Sumarroca està ubicada en un entorn privilegiat influenciat pel Riu Anoia, el clima Mediterrani i el Massís de Montserrat, un ecosistema idoni per a la preservació de la biodiversitat, una riquesa que vigilen i promouen. Grup Sumarroca treballa per obtenir productes autèntics, amb gran personalitat i una ferma aposta per les varietats del territori, en el cas de Sumarroca; l’arbequina i la recuperada Arbosana a Molí Coloma i el Cigronet de l’Alta Anoia, el Fesol de Santa Pau o la llentia de la Segarra en el cas d’Aranca.
Sumarroca trasllada els valors de responsabilitat cap a la sostenibilitat també en els diferents processos productius, en l’ús de materials respectuosos, i l’optimització de recursos, en una voluntat constant de reducció de la petjada de carboni i de millora de l’impacte de la nostra activitat. A Sumarroca creiem en una activitat inclusiva i, promovem accions socials que facin arribar la cultura del vi, de l’oli i de l’alimentació saludable a tothom.